En del är klara, andra pågår, andra har knappt startat. Det finns säkert en del fel (typ medverkande som saknas) men ändå bättre än inget, tänkte jag.
| Område | Projektnamn | Medverkande |
| Klimateff. trp. | 09. CTS och klimatpolitiken | Daniel Jonsson |
| | | Göran Friberg |
| | | P-O Hesselborn |
| | | Roger Pyddoke |
| | | Staffan Algers |
| | | Svante Mandell |
| | 10. Stabilitet i klimatöverenskommelser | Sofia Grahn-Voorneveld |
| | | Svante Mandell |
| | 12. Transporternas klimatutsläpp och EU:s klimatpolitik | Svante Mandell |
| | 56. Mer styrmedel och klimat (ändra titel!) | Svante Mandell |
| | 69. International Civil Aviation Emissions Trading | Fredrik Kopsch |
| | | Jan-Eric Nilsson |
| | | Svante Mandell |
| Modellutveckling | 15. Mesoskopisk trafiksimulering | Anders Karlström |
| | | Dr-stud 1 |
| | | Emma Frejinger |
| | | Haris Koutsopoulos |
| | 17. Godstransportprognosmodellutveckling | Inge Vierth |
| | 20. Mogens Fosgerau gästforskare | Mogens Fosgerau |
| | 39. Route Choice Modelling - Finalization of various projects | Emma Frejinger |
| | 40. Fluctuations in Travel Time Reliability | Anders Karlström |
| | | Joel Franklin |
| | 41. Route Choice Modelling - in practice | Emma Frejinger |
| | 42. Dynamic route choice models - making choice set generation redundant | Emma Frejinger |
| | 47. Bilisters tidsvärden vid trängselavgifter | Jonas Eliasson |
| | | Maria Börjesson |
| | 48. Equity and Travel choice | Joel Franklin |
| | 49. Långsiktiga effekter av ekonomiska styrmedel | Daniel Jonsson |
| | | Lars-Göran Mattsson |
| | 61. Test av användning av bilregisterdata för modellskattning | Muriel Hugosson |
| | | Roger Pyddoke |
| | | Staffan Algers |
| | 67. Vidareutveckling av bilparksmodellen | datainsamling |
| | | Dr-stud 4 |
| | | Muriel Hugosson |
| | | Staffan Algers |
| | 68. Modellering av godstransporter på järnväg | Gerhard Troche |
| | | Inge Vierth |
| | | Nicklas Lord |
| | | NN |
| | Haris - dr-projekt 1 | Dr-stud 2 |
| | | Haris Koutsopoulos |
| | Haris - dr-projekt 2 | Dr-stud 3 |
| | | Haris Koutsopoulos |
| Samhällsekonomi | 03. Tillväxtens betydelse för tidsvärden | Jan-Erik Swärdh |
| | 07. Hypotetisk resp. konstruktionsbias vid tidsvärdestudier | Jan-Erik Swärdh |
| | | Maria Börjesson |
| | | Staffan Algers |
| | 08. Samhällsekonomiska kalkyler i åtgärdsplaneringen | Jonas Eliasson |
| | | Mattias Lundberg |
| | 13. Riskperception | Henrik Andersson |
| | 14. Validitetstester av betalningsviljemätningar | Henrik Andersson |
| | 18. Höghastighetståg - minikonferens | Roger Pyddoke |
| | 19. CBA och dagens utmaningar | Fredrik Hansen |
| | 20. Mogens Fosgerau gästforskare | Mogens Fosgerau |
| | 26. Alternativa metoder för att skatta tidsvärden | Ioannis Tikoudis |
| | | Jonas Eliasson |
| | | Lars-Göran Mattsson |
| | 29. Forskarutbyte - Riskforskning Toulouse School of Economics | Henrik Andersson |
| | 31. CBA seminarium | Jan-Eric Nilsson |
| | 50. Förseningstidsvärden för tåg | Jonas Eliasson |
| | | Maria Börjesson |
| | 51. Samhällsekonomiska kalkyler i åtgärdsplaneringen 2 | Jonas Eliasson |
| | | Mattias Lundberg |
| | | Pia Sundbergh |
| | 52. Sårbarhetsanalyser av vägnätet | Erik Jenelius |
| | | Lars-Göran Mattsson |
| | 57. Slutförande av avhandlingsarbete (ändra titel!) | Jan-Erik Swärdh |
| | 59. Evaluation of disturbance from noise | Henrik Andersson |
| | 60. Pricing of rail and road noise | Henrik Andersson |
| | 64. Tidsvärdets fördelning och inkomstberoende | Maria Börjesson |
| | | Staffan Algers |
| | A13. Båtpendling | Anna Mellin |
| | | Roger Pyddoke |
| | Förutsättningarnas betydelse för samhällsekonomisk lönsamhet | Jonas Eliasson |
| | | Maria Börjesson |
| | | NN |
| | | Svante Berglund |
| | Mogens gästforskare 2 | Mogens Fosgerau |
| | Optimala prognostidtabeller | Bo-Lennart Nelldahl |
| | | Jonas Eliasson |
| | | Lena Wieweg |
| | | NN-KTH |
| | Skulle tunnelbanan beräknas vara lönsam? | Jonas Eliasson |
| | | Maria Börjesson |
| | | Svante Berglund |
| Trp och regional utveckling | 06. Tillgänglighet och produktivitet ur ett mikroperspektiv | Anders Karlström |
| | | Lars Lundqvist |
| | | Tom Petersen |
| | 38. Indata till Öresundsanalyser | Anders Karlström |
| | 53. Tillgänglighet och produktivitet ur ett mikroperspektiv 2 | Anders Karlström |
| | | Lars Lundqvist |
| | | opponent |
| | | Tom Petersen |
| | 54. Regionalekonomi och transporter | Anders Karlström |
| | | Lars Lundqvist |
| | | Marcus Sundberg |
| | | opponent |
| | 66. Interactions of housing, labour markets and transportation | Anders Karlström |
| | | Christer Anderstig |
| | | Gunnar Isacsson |
| | | Ioannis Tikoudis |
| Trängselskatten | 11. Attityder till trängselskatten | Jonas Eliasson |
| | | Lina Jonsson |
| | 16. Marknaden för system för vägavgiftsuttag | Carl Hamilton |
| | 21. Distribution effects of RP and intra-personal variation | Joel Franklin |
| | 24. Trängselavgifters effekt på arbetsmarknaden | Jonas Eliasson |
| | | Jonas Westin |
| | | Lars-Göran Mattsson |
| | 25. Equity and adaptation aspects on the Stockholm charges | Anders Karlström |
| | | Joel Franklin |
| | | Jonas Eliasson |
| | 44. Reglering av marknaden för system för vägavgiftsuttag | Carl Hamilton |
| | 55. SURPRICE | Carl Hamilton |
| | | Göran Friberg |
| | A6 Trängselskattens effekter - vetenskaplig publicering | Jonas Eliasson |
| | | Karin Brundell-Freij |
| | A7 Modeller för trängselskatteprognoser | Dirk van Amelsfort |
| | | Leonid Engelson |
| | | Maria Börjesson |
| | | Muriel Hugosson |
| | A8 Trängselskatteffekter - överförbarhet och generalisering | Maria Börjesson |
| | | Muriel Hugosson |
| | A9 Hur optimala måste trängselavgifter vara? | Dirk van Amelsfort |
| | | Leonid Engelson |
| | Trängselavgifter - reserv | NN |
| Upphandling och kontrakt | 04. Auktioner Teori och experiment | Joakim Ahlberg |
| | 30. Chris Nash Gästforskare | Chris Nash |
| | 34. Upphandling av kollektivtrafik - förstudie | Jan-Eric Nilsson |
| | | Lina Jonsson |
| | 46. Andrew Smith Gästforskare | Andrew Smith |
| | Andrew/Phil gästforskare | Andrew/Phil |
| | Chris Nash gästforskare 2 | Chris Nash |
| Övrigt | 27. Pay-As-You-Speed | Jan-Eric Nilsson |
| | 28. Fiscal Federalism | Scherzod Yarmukhamedov |
| | 32. Experimentlab | Anders Karlström |
| | | Svante Mandell |
| | 33. Styrmedel för påverkan på bilparken | Svante Mandell |
| | 35. Stöd till ERSA Jönköping 2010 | Andreas Stephan |
| | | Gunnar Lindberg |
| | | Lars-Göran Mattsson |
| | 37. INFRATRAIN 2009 | Andreas Stephan |
| | 43. Säkerhetskalibrering vid hypotetisk bias - en hjärnstudie | Anders Karlström |
| | | Gunnar Isacsson |
| | 58. Intäkter vid auktioner av multipla enheter | Joakim Ahlberg |
| | 62. Överflyttningspotential tåg-flyg | Christer Persson |
| | | Jonas Eliasson |
| | | Lina Jonsson |
| | | Maria Börjesson |
| | 63. Drivers of changes in travel patterns - Stockholm 1986 to 2004 | Jonas Eliasson |
| | | Kandice Kreamer Fults |
| | | Maria Börjesson |
| | 65. Bilägande och bilanvändning | datainköp |
| | | Lina Jonsson |
| | | Roger Pyddoke |
| | | Urban Björketun |
| | 70. Accident externality and vehicle size | Gunnar Lindberg |
| | | Lina Jonsson |
| | A11. Biofuels production versus forestry | Johanna Jussila Hammes |
| | A12. Asymmetrisk information och fordonsförsäkringar | Jan-Eric Nilsson |
| | | Sara Arvidsson |
Inga kommentarer:
Skicka en kommentar